כל מה שרציתם לדעת על שירותי פיירול בינלאומי

מתרחבים עם חברת הסטארטאפ לחו"ל? ברכותינו. בין שלל המשאבים השונים שאתם אמורים להשקיע, ישנו גם נושא העסקת העובדים. אתם גם בטח יודעים שמדובר בכאב ראש לא קטן, הדורש מאמץ משמעותי מצד החברה.

העסקת עובדים – לא רק בהיבט המקצועי

מעבר לדגש העיקרי שיש לתת לכל מה שקשור להיבט המקצועי שבמציאת עובדים בעלי הכישורים המתאימים לחברה שלכם, כשמדובר בהעסקת עובדים, נדרש גם יחס להיבט האדמיניסטרטיבי הקבוע בחוק של כל מדינה. ההיבט הזה מבוסס על דיני עבודה, כולל תשלום משכורת, תשלום מס, תנאים סוציאליים ורווחה כללית.

ההיבט הזה דורש עבודה מאומצת ומשאבים לא קטנים מבעלי חברות סטארטאפ. כדי להימנע מכך, הוקמו חברות העובדות בשיטת הפיירול (Payroll). בשיטה זו, החברה המעסיקה מורידה מתחומי אחריותה את כל מה שקשור להעסקת העובדים, ובמקומה עושה זאת חברת הפיירול.

היתרונות שבשירותי פיירול בינלאומי

שירותי הפיירול הם בעלי יתרונות רבים אף יותר כשמדובר בהעסקת עובדים מעבר לים. שירותי פיירול בינלאומי מאפשרים לחברות סטארטאפ להעסיק עובדים בחו"ל ללא מאמץ גדול מצידן. כל האחריות לעובדים, כולל הדאגה לרווחתם הקבועה בחוק, וההעסקה בפועל נופלות על חברת הפיירול.

בשונה משירותי מיקור חוץ, בשירותי פיירול בינלאומי האחריות לגיוס כוח אדם עדיין מוטלת על חברת הסטארטאפ, כאשר החברה המספקת את שירותי הפיירול אחראית לטפל בשאר ההיבטים הקשורים בהעסקת העובדים, כמו תשלום השכר, עמידה בדרישות החוקיות ועוד.

חלוקת האחריות על העובדים בין המעסיקה לבין החברה המספקת את שירותי הפיירול מעניקה לחברת הסטארטאפ עצמאות רבה יותר, ויותר זמן עבור ניהול החברה, ללא הצורך להתעסק בכל מה שקשור לאדמיניסטרציה. זהו בעצם גם היתרון המרכזי – חסכון בזמן ובמשאבים.

שירותי פיירול בינלאומי מייתר את הצורך בהקמת מחלקת משאבי אנוש, שבמקרים רבים הינה השקעה לא כלכלית. לעומת זאת, בשירותי פיירול מתנהל הנושא ביעילות תוך חסכון מקסימלי.

העסקה באמצעות חברת פיירול מציעה גם יתרון נוסף, שהוא הידע הנרחב שיש לחברה בתחום. לא כל אחד בקיא באדמינסטרציה של כל מדינה בעולם. לכן חברה מהסוג הזה יכולה לתת מענה הולם לבעיה, מתוקף תפקידה וניסיונה.

באילו מצבים מומלץ להשתמש בשירותי פיירול בינלאומי?

בגדול, כל חברה או עסק יכולים להשתמש בשירותי פיירול בינלאומי. שכירת חברה המספקת שירות כזה מומלצת בעיקר לחברות סטארטאפ שעושות כעת את צעדיהן הראשונים מעבר לים.

מצבים נוספים שבהם מומלץ לשכור שירות כזה הוא בהעסקת עובדים זרים בישראל; במקרים שבהם יש לחברה מחלקת משאבי אנוש מקומית, בעוד שהיא מעוניינת להעסיק עובדים במדינה אחרת; במקרים בהם החברה מעוניינת בהעסקת עובדים לטווח זמן קצוב, ומעוניינת לחסוך בהוצאות.

להשאיר את כאבי הראש לאחרים

אם אתם מעוניינים לחסוך במשאבים, ולהשאיר את הטרחה שבהעסקת עובדים מעבר לים למישהו אחר, שירותי פיירול בינלאומי זה הפתרון. חברות כאלו מתמחות ברגולציה ובדיני העבודה של כל מדינה ומדינה, כך שביכולתן לנהל את העובדים שלכם באופן המושלם ביותר.