ארה"ב תעניק דחייה לתושבי ישראל במועד הגשת הדו"ח השנתי לרשויות המס 

בשעות וימים קשים אלה, ליבנו עם כל המשפחות השכולות הנעדרים והפצועים. אנו מחזקים את צה״ל כוחות הביטחון ומאחלים לשובם הבטוח.

נוכח מצב המלחמה אשר הוכרז ע"י ממשלת ישראל ביום 7.10.2023 והשפעתו על הפעילות במשק ולאור הפניה של רשויות המס בישראל, הוכרז על ידי הממשל הפדרלי ורשויות אמריקאיות על שורת הקלות במועד הגשת הדו"ח השנתי לתושבי ישראל. 

צוות ERB זמינים עבורכם בכל שאלה או בקשה.

רשות המסים בארה"ב (IRS) נוהגת להעניק אורכות לתושבי חוץ בהגשת דו"ח שנתי במקרים שבהם מדובר בתושבי מדינה שחוותה אסון טבע או אסון כתוצאה ממלחמה או פעולת טרור. על פי הנהלים, נהוג לתת אורכה של עד שנה באישור שר האוצר של ארה"ב.

האורכה ניתנת ביחס לכל פעולה הנדרשת מכוח חוקי המס, כולל דיווח על הכנסה, נכס, מתנה, כספי ירושה או תשלום של מסים. (לאתר רשות המסים)

להחלטת רשות המסים בארה"ב בנושא

תושבי ישראל המדווחים לרשויות המס בארה"ב יזכו לאורכה של כמעט שנה (עד ה-7 באוקטובר 2024) במועד הגשת הדו"ח השנתי לשנת 2022. האורכה ניתנה על ידי שרת האוצר של ארה"ב ג'נט ילן (Janet Yellen), בעקבות פנייה של מנהל רשות המסים בישראל, שי אהרונוביץ', למקבילו האמריקני דניאל ורפל (Daniel Werfel), במקביל לפנייה של הציר הכלכלי בוושינגטון, נח הקר, למשרד האוצר של ארה"ב. פניותיהם של אהרונוביץ' והקר בוצעו לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

האורכה ניתנה בשל המצב הביטחוני השורר בישראל על רקע מלחמת חרבות ברזל, והיא מהווה הקלה חשובה ביותר לאזרחים אמריקאים הגרים בישראל כמו גם לחברות ישראליות שלהן חברות בת או חברות אם בארה"ב. זאת, בעיקר בשל העובדה שהמועד האחרון לדיווח על שנת 2022 בארה"ב חל ביום ב' ה-16 באוקטובר. (רשות המסים בישראל)

אי.אר.בי זמינה ללקוחותיה ולכל מי שיש לו בקשה לעזרה. אנו זמינים עבורכם בכל שאלה או בקשה.