הקמת חברה באנגליה: דברים שחייבים לדעת

אנחנו חיים בעידן בו גבולות בין מדינות מיטשטשים, והתרחבות עסקית לשווקים חדשים באנגליה נמצאת ברשימת היעדים של כל מיזם כמעט. ישראלים רבים בוחרים לעשות עסקים באנגליה בגלל שוק לקוחות ענק ומגוון, ומדיניות מס נוחה של הממשלה עבור חברות זרות.

מידע כללי על אנגליה

אנגליה היא המדינה הגדולה בתוך בריטניה ומונה כ- 60 מיליון תושבים. בירתה של אנגליה היא לונדון שהפך בשנים האחרונות לאחד המרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם עם 100 מתוך 500 התאגידים הגדולים באירופה. כלכלתה של אנגליה מפותחת מאוד ומדורגת כשניה בגודלה באירופה וכחמישית בגודלה בעולם. עם היקף ייצור עצום של מגוון מוצרים ביניהם טקסטיל, מטוסים והקמת חברות עם אוריינטציה טכנולוגית- אנגליה הפכה למקום אטרקטיבי עבור חברות הייטק וחברות סטארט אפ. המטבע המקומי של אנגליה הוא GBP (הפאונד / לירה שטרלינג) וחזקו נשמרת במשך שנים רבות.

באנגליה קיימות שתי צורות התאגדות מרכזיות:

  1. חברה בערבון מוגבל (Limited Company by Shares – LTD)– החברה מחוייבת לשלם מיסים על פי חוק המס האנגלי לפיו החברה חייבת לשלם מס בגין הכנסותיה ורווחיה הן באנגליה והן בעולם כולו.
  2. שותפות בערבון מוגבל (Limited Liability Partnership)– צורת התאגדות זו מאפשרת הגנה משפטית על בעלי מניות בחברה בע"מ, לצד יתרונות מיסוי הקיימים בשותפות, לפיה כל עוד פעילות השותפות אינה בשטח בריטניה ובעליה אינם תושבי אנגליה, היא לא חשופה לחוק המס האנגלי.

חברה בערבון מוגבל (LTD)

חברה מוגבלת בערבות תחויב בתשלומי המס על פי שיעור מס חברות האנגלי (Corporation Tax). שיעורי המס נעים בין 21% ל 28% לכל היותר. החברה תשלם מיסוי מינימלי כאשר תקרת הון הרווחים שלה תגיע ל- 300,000 GBP ועד למקסימום של 28% על רווח מעל 1,500,000 GBP.

שותפות בערבון מוגבל (LLP)

צורת התאגדות זו חדשה יחסית והיא נוצרה בין השנים 2000-2001 בעקבות חוק שהגדיר ישות משפטית חדשה "שותפות בערבון מוגבל". לחברה חייבים להיות לפחות שני שותפים שיכולים להיות אדם פרטי או חברה, תושב אנגליה או תושב זר. התאגדות זו מהווה פתרון עבור תושבים זרים לתכנון מס. חברה מסוג זה משלבת הגנה משפטית לצד יתרון משמעותי במיסוי. במידה ושותפי החברה אינם תושבי אנגליה ופעילות החברה הינה מחוץ לאנגליה, רווחי השותפות אינם חייבים במס באנגליה, אלא במדינת התושבות של הבעלים.

הקמת חברת Offshore באנגליה

חברת אופשור היא חברה אשר הוקמה ונרשמה במדינה זרה כמו אנגליה. לחברת offshore באנגליה יתרונות רבים בקלות רישום החברה, התאגדות, מדיניות והטבות מס.

שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני הקמת חברה באנגליה

על בעלי החברה להבין את החוקיות ואת מדיניות המיסוי טרם רישום והקמת חברה באנגליה, וזאת על מנת להימנע מהפרות כגון הלבנת הון או אי הגשת דוחות כספיים בזמן.

כמה הון נדרש להקמת השותפות?

מינימום ההון הנדרש להקמת שותפות הוא שני פאונד. בחברה מוגבלת לא קיים הון מינימאלי, אך מקובל לרשום חברה כאשר ההון המינימלי עומד לפחות על 1000 פאונד.

חובת הגשה דוחות כספיים

כל חברה מכל סוג חייבת להגיש דוחות מאזן ודו"ח רווח והפסד מבוקרים לרשם החברות הבריטי מדי שנה. עם זאת, "שותפות קטנה" עם מחזור הנמוך ממיליון פאונד, יכולה להגיש דוחות ללא דרישת הביקורת.

משמעות אמנת כפל מס

אנגליה חתומה על מספר רב של אמנות עם מדינות רבות בעולם על מנת למנוע כפל מס. במידה וחברי השותפות אינם תושבי אנגליה, אמנות כפל המס לא יחולו עליהם.

חיסיון מידע אישי

מידע על בעלי מניות ודירקטורים של החברה גלויים לציבור הרחב וניתן להפיק אותו אצל רשם החברות.

מבנה הבעלות

לחברה מוגבלת בערבות יכולים להיות 50 בעלי מניות לכל היותר ומינימום בעל מניות אחד. כמו כן, חייב להיות לפחות דירקטור אחד שאינו חייב להיות תושב אנגליה.

בשותפות מוגבלת בערבות בעלי החברה הינם השותפים. צריכים להיות לפחות שני שותפים. אין הגבלת מקסימום של השותפים. בשותפות מוגבלת אין דירקטורים, אלא שותפים שהינם ממונים בעלי סמכויות יתרות. קיימת דרישה שבכל זמן נתון יהיו לפחות שני ממונים.

צוות ERB London מתמחה במתן שירותים פיננסיים מקצועיים עבור חברות שמעוניינות לפרוס עם הפעילות העסקית באנגליה. המומחים שלנו מכירים לעומק את אמנת המס בין ישראל לאנגליה ודואגים להעניק את השירות היעיל והמותאם עבור הלקוח. בקיאות במערכת המיסוי בין שתי המדינות מאפשר לנו לתת התייחסות מקצועית לכל נגזרת המיסוי של החברה שלך, לתכנן מס, למזער את נטל המס מהצד הישראלי והאנגלי ולבנות תשתית חשבונאית מקיפה לצמיחת הפעילות הפיננסית של חברתך.