הקמת חברת סטארט-אפ? 5 ביטוחים בסיסיים הדרושים לכל מיזם

כשאנשים מחליטים לפתוח עסק, הם מתכננים את פיתוח המוצר או השירות, מגייסים כוח אדם ומחפשים משרד להשכרה, אך רבים מהם לא לוקחים בחשבון את אחד מהגורמים החשובים להצלחת העסק – ביטוחים. כל עסק, על אחת וכמה חברת סטארט אפ, זקוק לרשת הגנה. פתיחת מיזם כרוכה בסיכונים רבים, ולכן חשוב מאוד לדאוג לביטוח שיגן עליכם בכל תקלה ובעיה שעלולות לצוץ. לפניכם כמה ביטוחים בסיסיים שכל חברת סטארט-אפ זקוקה להם:

ביטוח דירקטורים ונושאי משרה

מנהלים, דירקטורים וכל בעל תפקיד בכיר בחברה נמצאים בסיכון לתביעות אישיות. לפי חוק החברות, ניתן להגיש תביעה נגד מנהלים בגין החלטה שלקחו בעת מילוי תפקידם ושגרמה נזק לצד שלישי. כדי לצמצם את הסיכון לקבלת תביעה, ושתוכלו לעבוד באופן חופשי ללא חששות, מומלץ מאוד לרכוש פוליסת ביטוח דירקטורים ונושאי משרה.

הסדר פנסיוני

אם אתם מעסיקים עובדים שכירים שיש ביניכם יחסי עובד מעביד, חלה עליכם חובה להפריש להם סכום מסוים עבור מוצר פנסיוני כמו קרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים. מינואר 2017, יש להפריש למוצר פנסיוני לפחות 18.5 אחוז מהשכר, כשהמעסיק נדרש להפריש 12.5 אחוז והעובד מפריש 6 אחוז. חשוב לדעת שאם לא תעשו זאת, העובד עשוי להגיש נגדכם תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה.

ביטוח סייבר

כל חברה בימינו נמצאת בסיכון למתקפה של האקרים. פריצת סייבר עלולה לגרום לאובדן נתונים במחשבי החברה, לגניבת מידע ולנזקים עצומים. לכן, בטחו את עצמכם עם ביטוח סייבר. הביטוח יכסה את ההכנסות שאיבדתם כתוצאה מהמתקפה, את הנזקים שנגרמו ללקוחות, את עלויות התיקונים של המערכות ואף את עלויות היח"צ שאתם עשויים לקחת כדי לשפר את התדמית של חברתכם. היות וענף ההיי טק הוא תחום רחב ומסועף, המורכב משלל תתי ענפים כגון חומרה, תוכנה, אינטרנט ועוד, וחלק מהסיכונים שמאפיינים את חברות ההייטק מתייחסים לתקיפות סייבר, מעטפת ביטוחית תפורה אישית לכל חברה.

ביטוח עסק צד ג' וחבות מעבידים

לצערנו, תאונות תמיד עלולות לקרות. רעידות אדמה, אסון טבע, שיטפון או שריפה – כל אלו נדמים אולי כאירועים נדירים, אך תמיד קיים סיכוי שהם יתרחשו ויסבו נזק רב לחברה שלכם. מעבר לכך, אחד הלקוחות או המבקרים בעסק שלכם עלול ליפול או להיפצע כתוצאה מנזקים במבנה כמו רצפה שבורה, כבל חשמלי חשוף או התמוטטות של מדפים. במקרה כזה אתם חשופים לתביעה בגין נזק לצד שלישי. ביטוח עסק צד ג' וחבות מעבידים יפצה אתכם על נזק שנגרם למבנה או לצד שלישי כתוצאה מאירוע בלתי צפוי.

ביטוח אחריות מקצועית טכנולוגית או חבות המוצר

חברות סטארט אפ המפתחות תוכנה, חייבות להגן על עצמן עם ביטוח אחריות מקצועית טכנולוגית. זהו ביטוח המכסה עלויות בגין נזקים שנוצרו בתוכנה כתוצאה מרשלנות מקצועית של אחד העובדים שלכם או בשל כשל בתוכנה. כאשר התוכנה מותקנת בתוך חומרה, מומלץ לרכוש פוליסה המשלבת גם חבות מוצר שתגן עליכם במקרים של נזק לאדם או לרכוש שנגרמו בשל תקלה בתוכנה.