חשבות שכר לחברות הייטק

אחד הדברים החשובים בהתנהלות נכונה של כל ארגון הוא שירותי הנהלת חשבונות מקצועיים ומותאמים שכוללים, בין היתר חשבות שכר. חשב שכר הוא תפקיד חשוב ומהותי שלא ניתן לוותר עליו. הרי הצלחתו ותפקודו של הארגון תלויים במידה רבה ב"אקלים הכלכלי", וזוהי בדיוק עבודתו של חשב השכר.

מהו תפקידו של חשב שכר בחברה?

תפקידו של חשב שכר נחשב לתפקיד ניהולי חשוב ומרכזי בארגון. הוא מעניק שירותים מגוונים לארגון ולעובדיו בכל הקשור לתשלומים בהתבסס על החוקים והתקנות שקיימים מטעם רשויות המיסים במדינה. השכר לעובד הוא הרבה מעבר לתשלום סכום חודשי, זהו עולם ומלואו של חוקי עבודה, תקנות, הפרשות, זכויות סוציאליות וכמובן בעל השפעה על התנהלות פיננסית נכונה ומדוייקת של העסק. על חשבי השכר להכיר את המשמעות החוקית בנושא השכר ולהכיר את נושא המיסוי מול הרשויות השונות. על כתפיו של חשב השכר מוטלת האחריות לוודא את תקינותם של כל תלושי המשכורת של כלל העובדים, זוטרים ובכירים כאחד, ולשאת באחריות המקצועית בכל הקשור לחישוב והפקת תלושי משכורת.

חשבות שכר לחברות סטארט-אפ

פונקציית חישוב שכר בחברת הזנק יכולה להיות מסורבלת, תובענית ולהשתנות בהתאם להיקף פעילותה של החברה בשוק. שירותי חשבות שכר במיקור חוץ מותאמים לצרכי החברה, כך שהחברה צורכת שירותים "תפורים" לפי מידת וצורכי העסק ע"י אנשי מקצוע מנוסים. מסיבה זו, חברות סטארטאפ רבות מעדיפות לפנות לשירותי חשבות שכר במיקור חוץ. הוצאת רכיב השכר לגורמים מוסמכים חיצוניים תורמת להתייעלות תהליכי עבודה לצורך קבלת תפוקה מקסימלית בעיסוקי הליבה של החברה.

מה כולל תפקיד חשבות שכר בחברת סטארטאפ?

  • ביצוע וחישוב משכורות- חישוב והפקת תלושי משכורת למאות עובדים בחברת סטארטאפ תוך התייחסות לרכיבי שכר קבועים, רכיבי שכר מיוחדים, הפרשות לחסכונות פנסיוניים, בונוסים, היבטי מיסוי, זכויות סוציאליות ועוד.
  • ליווי חברת סטארטאפ/חברת הייטק בינלאומית
  • מעבר ובקרה על דוחות החזרי הוצאות בהתאם למדיניות החברה
  • דיווחים לרשויות: קופות גמל, ביטוח לאומי ומס הכנסה
  • בקרה לכספים המועבירם לגופים שונים
  • ביצוע התאמות לסעיפי השכר בדוחות הכספיים
  • ועוד

כמה עולים שירותי חשבות שכר במיקור חוץ?

לאור התחומים הרגישים עליהם אמונים חשבי שכר בארגון, ניתן להבין כי תפקידם היא קריטית בכל ארגון. עבודה לא מקצועית של חשב שכר עלולה להעלות לארגון ביוקר, הן מבחינה כלכלית והן בפגיעה במוניטין החברה. הידע הנדרש מחשב השכר בתחום המיסוי, דיני עבודה, שינויים בחוק מס הכנסה וכיו"ב, הוא קריטי, וכל טעות עלולה להיות מרחיקת לכת. לכן לא די לקבל שירותיו של חשב שכר, חשוב לוודא כי חשב השכר הינו מוסמך בתחומו, מקצועי, מנוסה ובעל יכולת לתת שירותי חשבות בהתאם לדרישות החברה ופעילותה העסקית. על הארגון שהחליט להשתמש בשירותי חשבות שכר במיקור חוץ לבדוק את מומחיותו של רואה חשבון/חשב שכר, ובעיקר, האם הגורם המקצועי יעמוד על יכולותיו לתרום מבחינה מקצועית לארגון ולא יעמיד אותו בפני טעויות וסיכונים כלכליים.

משרד רואי חשבון ERB מציע לחברות הייטק ולחברות סטארטאפ בינלאומיות שירותי חשבות שכר מקצועיים במיקור חוץ הכוללים בתוכם את סל השירותים ההכרחי למאפייני החברה. ב- ERB מחלקת שכר רוחבית, בה צוות מקצועי ומנוסה שבקיא בדיני העבודה ובכל רזי הבירוקרטיה בתחום, שיספק פתרונות "תפורים" תוך מחויבות לשמירת הדיסקרטיות והאינטרסים של הלקוח.