סטארט-אפ ישראלי: לפרוץ ולצמוח בשוק האמריקאי

כל חברת סטארטאפ עם שאיפות גדולות מתכננת כבר בשלב מוקדם לפרוץ מעבר לגבולות ישראל, לליגה הגדולה- לשוק האמריקאי. ולא בכדי. כלכלת ארצות הברית היא הכלכלה הלאומית השנייה בגודלה בעולם עם אוכלוסיה הנאמדת בכ 330 מיליון תושבים, המהווים פוטנציאל לקוחות מאוד גדול.

תעשיית ההייטק הישראלית ממשיכה להתפתח ולהתבגר. הזדמנויות עסקיות חדשות וחדירה לשוק החדש, הופכים את ארצות הברית לאחת המדינות האטרקטיביות להרחבת הפעילות העסקית בה. בדרך כלל ברגע שחברות סטארטאפ יוצאות משלב הפיתוח והולכות לכיוון העסקי הן פונות לשוק האמריקאי. בעבר יזמים ישראלים רבים היו מפתחים פעילות משמעותית של חברת סטאטראפ שלהם, ואז היו מעבירים את הניהול למנכ”לים אמריקאים. 

היום, לעומת זאת, קיימת מגמה בהובלת חברות סטארט-אפ לשלבים מאוחרים ושוויים גבוהים, תוך ניהול הפעילות מארה”ב במקרים רבים על ידי יזמים ישראלים עצמם. על מנת לאפשר פעילות פיננסית נכונה של חברת סטארטאפ צומחת, מומלץ לקבל שירותי יעוץ וליווי של משרד רואי חשבון עם אוריינטציה ייחודית לעולם ההייטק, המתמחה בכל ההיבטים הפיננסיים של חברות סטארטאפ והשוק האמריקאי, הכוללים: עמידה בתקנים בינלאומיים כגון US GAAP ו-IFRS, ניהול חשבונות רב מטבעי, שירותים בשפה האנגלית, חשבות וניהול כספים, חיבור למשקיעים, תוכניות תמריצים ותגמול עובדים ועוד.

למרות היתרונות הרבים להתרחבות בשוק האמריקאי, תהליך החדירה הינו תהליך מורכב ומאתגר, ודורש ליווי של גורמים הבקיאים בתהליך הקמת החברה בארה"ב ובחוקי המס השונים בין המדינות השונות, וזאת על מנת לאפשר פעילות תקינה במדינה הזרה והתרחבות יעילה הן מבחינה פונקציונלית והן בפן הכלכלי. בתהליך כה משמעותי, הכרוך בלא מעט סיכונים, חשוב להתלוות על ידי אנשי מקצוע בקיאים ומנוסים בכל היבטי הפעילות העסקית והפיננסית של סטארט-אפים.

למה כדאי להתרחב לשוק האמריקאי?

  1. כלכלת ארצות הברית מבין המובילות בעולם.
  2. פעילות עסקית בארצות הברית מאפשרת לחברות סטארטאפ להגיע לסקטורים רבים ומגוונים, שחלקם כלל לא קיימים בישראל, וליהנות מיתרונות משמעותיים. 
  3. גודלו של השוק האמריקני ואופיו הבזבזני של הצרכן בארה"ב מייצרים פוטנציאל מסחרי ענק עבור חברות סטארטאפ.

דברים שכדאי לדעת לפני שמתרחבים לשוק האמריקאי

הקמת חברה בארה"ב:

לרוב פעילות עסקית בארצות הברית וגיוס כספים ממשקיעים מצדיקים הקמה ורישום חברה בארצות הברית. כאן מתעוררים מגוון שיקולים בנושאי המיסוי וסוגיות משפטיות שונות. חשוב להתייעץ עם רואה חשבון שמתמחה במיסוי חברות בארה"ב על מנת לבנות את העסק לטווח הארוך. להלן מספר נושאים שחשוב לתת להם את הדעת טרם פתיחת חברה בארה"ב:

לוקיישן:

לאן תרצו להוביל את הפעילות העסקית של החברה? לעיר גדולה או פרברים?התשובה טמונה הן בשיקולים העסקיים והן בשיקולים המשפחתיים. זוגות צעירים ורווקים יעדיפו לפרוץ לשווקים בניו יורק, לעומת משפחות עם ילדים שיעדיפו פעמים רבות פרברים הנוחים מסביב לערים הגדולות עם מוסדות חינוך סמוכים לבית. תחום פעילות החברה משפיע גם הוא על היעד. כך למשל, חברות בתחום הרשתות החברתיות וטכנולוגיה עמוקה מתאימות יותר לצפון קליפורניה, ואילו תעשיית המדיה והפרסום מתאימים יותר לניו יורק. 

סטטוס שהייה:

ישנן ויזות עבודה מקטגוריות שונות, וחשוב להיות מודעים להבדלים ביניהן על מנת לפעול נכון, כדי שסוג הויזה ישרת בצורה אופטימלית את צרכי היזמים והחברה לטווח ארוך. אנו ממליצים להתייעץ בנושא זה עם גורם מקצועי הבקיא בתחום. מוזמנים לפנות אלינו, אנו מעניקים שירותי יעוץ וליווי מקצועיים בנושא זה.

תשתית עסקית מקצועית

עם הקמת העסק, פעמים רבות קשה לחזות את כל ההתרחשויות והשאלות שמתעוררות בתהליך עצמו. שאלות בנושאי הנהלת חשבונות ודיווחי מס, חשבות שכר, התנהלות מול רשויות המס וכיו"ב. משרדנו נותן תמיכה מלאה לחברות סטארטאפ כבר בשלבים המוקדמים בכל הנושאים הפיננסיים.

משרד רואי חשבון לליווי חברות סטארט-אפ

חברת ERB מסייעת לחברות סטארטאפ בשלבי הצמיחה שלהם ומספקת ליווי מקצועי במתן שירותים פיננסיים לחברות ישראליות שמתכננות פעילות עסקית בשוק האמריקאי, החל מהשלב הראשון של הקמת החברה בארה"ב ובניית התשתית הפיננסית, ועד לניהול שוטף של כל המערך החשבונאי והמיסויי של החברה האמריקאית. לחברת ERB משרדים בניו יורק ובקליפורניה, ובראשם עומדים צוותי רואי חשבון אמריקאיים מוסמכים ומנוסים אשר עובדים מול רשויות המס האמריקאיות מזה שנים רבות. 

שירותי ראיית חשבון לחברות סטארט-אפ

בעקבות משבר הקורונה לפירמות רבות יש קושי להתרחב ולצמוח בשוק האמריקאי, לכן ליווי של צוות מקצועי הבקיא בכל תחומי העניין הופך את התהליך ליותר קל ויעיל. 

להלן חלק מהשירותים הפיננסיים שמשרדנו מציע לחברות סטארט-אפ:

  • הכנת תכנית עסקית במלואה, בגרסה הדיגיטלית (לצוות ERB ניסיון רב שנים בהכנת תכניות עסקיות למגוון חברות, הן בתחום הטכנולוגיה, והן בתחום התעשייה)
  • שירותי חשבות והנהלת חשבונות
  • הקמת חברה בארה"ב
  • שירותי ניהול כספים עבור חברות סטארט-אפ
  • דיווחים שוטפים למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי
  • הכנת דוחות למשקיעים לצורך גיוס הון
  • הגשת דוחות
  • ועוד

כדי להגיע להצלחה עסקית בארצות הברית, חברת סטארטאפ צריכה לבצע התאמות לתרבות העסקית ולתהליכים המקומיים, משום שאין קשר בין המתרחש בארה"ב לבין ישראל, ולכן חשוב לקבל שירותי יעוץ מקצועיים כבר בשלבים המוקדמים של ההתרחבות.

לא רק שירותים פיננסיים: סיוע ברילוקיישן

הצוותים שלנו יסייעו לחברות סטארטאפ והייטק להתמודד עם האתגרים המרכזיים בזמן ההתרחבות לשוק האמריקאי, ובהם בניית תכנית עסקית להצגה מול משקיעים וככלי ניהול, יעוץ מס, הכנת דוחות ויצוג מול הרשויות המקומיות, הנהלת חשבונות וחשבות ועוד. מלבד לשירותים פיננסיים מקצועיים הניתנים לחברות סטארטאפ שמתרחבות לשוק האמריקאי, אנו מסייעים למייסדים ולמשפחותיהם ברילוקיישן וקיצור תהליכים במעבר ובהתרחבות לשווקים החדשים, וזאת על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של המהלך העסקי.

ארה”ב מהווה מוקד התעניינות מרכזי מצד יזמים ישראלים רבים, והיא השוק העיקרי אליו מכוונות חברות טכנולוגיה רבות הממוקמות בישראל. בתור משרד רואי חשבון המלווה מיזמי סטארט- אפ מזה שנים רבות, אנו נדאג לכל מה שהחברה שלכם זקוקה לצורך ניהול החשבונות במסגרת החוק, כך שתוכלו להקדיש את זמנכם לפיתוח המיזם.