הקמת תאגיד בדלאוור

חברות מובילות בתעשייה בוחרות כיום להתבסס בדלאוור ואין על כך כל פלא. מדיניות מס מיטיבה, מערכת משפטית ייעודית לדיני תאגידים ותהליך רישום יעיל ופשוט – אלו רק קומץ מהיתרונות הבולטים הממתינים לתאגידים בדלאוור. עם הידע הנכון ונכונות להשקיע, תהליך הקמת תאגיד בדלאוור אינו חייב להיות מורכב ומייגע. כאן, נסביר לפרטי פרטים כיצד מתבצע התהליך ונסייע לך לסלול את הדרך אל הנוכחות העסקית החדשה שלך במדינה המעניקה לך הזדמנויות חסרות תקדים.

בחירת שם החברה

אחת ההחלטות החשובות ביותר בעת הקמת תאגיד בדלאוור היא בחירת שם חברה. אם לחברה שלך כבר יש שם, ברוב המקרים ניתן יהיה להתאגד באמצעות שם זה. עם זאת, ישנם מקרים בהם אנו עשויים לגלות שהשם שבחרנו כבר נלקח בדלאוור או שהוא אינו עומד בתקנות למתן שמות תאגידים במדינה. חשוב לבחון לעומק את כלל התקנות ולוודא שאנשי המקצוע שילוו אותך יוכלו לבחון עבורך האם השם פנוי וכי הוא נחשב לתקין. בסוף התהליך, ניתן יהיה לבחור את השם המתאים ביותר ולהתחיל בתהליך רישום החברה.

delaware

בחירה ישות משפטית מתאימה

ישנן מספר אפשרויות לבחירה במהלך הקמת תאגיד בדלאוור. בין אם עליך להקים חברה בע"מ, שותפות מוגבלת, LLC או אפילו ארגון ללא מטרות רווח, כל אחת מההתאגדויות הללו יביאו עמן דרישות שונות ואופי תהליך שונה. חשוב להיוועץ בגורם מקצועי מתאים, ולוודא כי צורת ההתאגדות הנבחרת אכן תשרת את כל המטרות שלך באופן מקיף ומספק.

הכנה ומסירת מסמכי ההתאגדות

התאגיד שלך ייחשב כרשום באופן חוקי לאחר הגשת תעודת התאגדות למזכירות המדינה של דלאוור. ניתן להגיש את המסמכים באופן מקוון או בדואר לצד תשלום אגרה בסכום המתחיל ב-89 דולר ועולה בהתאם למספר ושווי המניות. חשוב להיוועץ עם מומחי חשבונאות המעורים בחקיקה החלה בדלאוור. זאת, על מנת להעריך את סכום האגרה המדויק. בתעודת ההתאגדות יצוין שם הסוכן הרשום, שם התאגיד ומטרותיו העסקיות.

בנוסף, יש למסור גם את תקנון התאגיד שיכלול את שמו, כתובת המשרד הרשום ושם הסוכן. בנוסף, יצוין מספר המניות שהחברה רשאית להנפיק, מטרתו והשם וכתובת הדואר של הסוכן הרשום. בטופס הרישום באתר מזכירות המדינה, קיימת גם שורה למילוי הערך הנקוב של מניות החברה. עם זאת, חשוב לזכור כי ציון ערך נקוב הוא שדה אופציונלי בדלאוור ומדובר במידע שאיננו מחויבים למסור.

יש לשמור את התקנון, פרוטוקולי הישיבות ומסמכים חשובים אחרים של החברה בספר רשומות התאגיד. זה עשוי להיות קלסר פשוט או מערכת רישום אלקטרונית, החשוב ביותר הוא שכל המידע יהיה זמין תמיד במשרדי המטה של התאגיד שלך.

בחירת סוכן רשום

אחד היתרונות הבולטים בהקמת תאגיד בדלאוור הוא העובדה כי ניתן לרשום במסמכי החברה אך ורק את הסוכן הרשום, מבלי לציין דירקטורים, בעלי מניות או בכירים אחרים. הסוכן הרשום הוא איש הקשר בין החברה שלך לבין המדינה, ולמעשה הוא הגורם היחיד שחייב להיות תושב דלאוור על מנת להקים ארגון במדינה. על המידע של הסוכן הרשום שלך להיות מצוין בבירור בתעודת ההתאגדות וברשומות הציבוריות. לכן, חשוב לוודא שאנו בוחרים בסוכן רשום לגיטימי, בעל מוניטין וכמובן – הממוקם באופן חוקי במדינת דלאוור. הסוכן הרשום המתאים יכול לפתוח בפניך שלל הזדמנויות חדשות לפיתוח העסק ולמצות את המיטב מכל היתרונות שדלאוור מציעה לעולם העסקים.

מינוי דירקטורים וקיום ישיבת דירקטוריון

על הגורם החתום על תקנון התאגיד למנות את הדירקטורים הראשונים של התאגיד אשר יכהנו בדירקטוריון עד לאספה השנתית הראשונה של בעלי המניות. באספה הראשונה של הדירקטוריון, יוכלו הדירקטורים למנות נושאי משרה בתאגיד, לאמץ תקנון, לבחור בנק, לאשר הנפקת מניות, לקבוע את שנת הכספים של התאגיד ולקבוע חותמת לתאגיד. יש לרכז את כל ההחלטות בפרוטוקול מסודר שיתויק ויישמר היטב במסמכי התאגיד.

הנפקת EIN

כל ישות עסקית בארה"ב חייבת להחזיק במזהה מס פדרלי, או EIN (Employer Identification Number). המספר מהווה תנאי הכרחי עבור הארגון על מנת לפתוח חשבון בנק, להעסיק עובדים ולשלם מיסים בארה"ב. למעשה, זהו מספר הביטוח הלאומי המשמש תאגידים.

הוצאת EIN

ליווי מקצועי לכל אורך תהליך הקמת תאגיד בדלאוור

על אף תהליך הרישום הפשוט יחסית, תהליך ההתאגדות רצוף בלא מעט מורכבויות. מאיתור השם האידיאלי לרישום התאגיד שלך ועד להנפקת EIN, אנו מעמידים לרשותך את כל הידע והמיומנות שצברנו לאורך השנים ומלווים אותך בכל תהליך הרישום. לפרטים נוספים ולתיאום שיחת ייעוץ, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם.