מדוע בוחרות חברות להתבסס בדלאוור?

בין אם הארגון שלך פועל בתעשיית ההייטק, הקמעונאות או בכל ענף אחר, אין ספק שפלח השוק האמריקאי טומן בחובו יתרונות רבים כשזה מגיע להתרחבות בינלאומית. יותר ויותר חברות כיום בוחרות להקים את בסיסן האמריקאי במדינת דלאוור – השוכנת בצפונו של החוף המזרחי של ארה"ב. בהתחשב ביתרונות הרבים שמציעה המדינה לחברות, זה לא מפתיע. אז מה גורם כיום לכמעט 70% מחברות fortune 500 לבחור כיום בדלאוור כמרכז הפעילות שלהן? כאן נבחן את כל הסיבות להקמת חברה במדינה.

אבן שואבת לעסקים מכל ענפי התעשייה

בשנת 2020 נרשמו בדלאוור כרבע מיליון עסקים חדשים. כיום, סך העסקים הכולל במדינה עומד על מעל מיליון וחצי. המספרים האסטרונומיים הללו לא התהוו בחלל הריק. הקונצנזוס בעולם העסקים היום הוא כי דלאוור היא גן עדן תאגידי. בין החברות שקבעו בה נוכחות ניתן למנות את טסלה, גוגל, אמזון, דיסני ועוד רבות אחרות. הסיבה לכך נעוצה במדיניות שמתווה דלאוור כבר מתחילת המאה ה-20. על מנת לעודד פעילות עסקית, מנהיגה המדינה מדיניות מס מקלה עבור עסקים וחקיקה תאגידית הנחשבות כנוחות ביותר מבין שלל מדינות ארה"ב.

הטבות מס מהאטרקטיביות שבארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

דלאוור ידועה כבר שנים כבית להטבות המס המשתלמות ביותר בארה"ב. בשל כך, היא מושכת אליה תאגידים מכל רחבי העולם. תאגידים הרשומים בדלאוור שאינם עושים עסקים במדינה אינם משלמים מס הכנסה. בדלאוור גם אין מס מכירה, מס הכנסה מהשקעות, מס ירושה או מס רכוש. עם זאת, ייתכן שחברות מסוימות ייאלצו לשלם מס זיכיון על מנת להירשם בדלאוור. עם זאת, מדובר בשבריר מההוצאות שיישאו בהשוואה לרישום במדינות אחרות בהן חלים מיסים רבים יותר ובשיעורים גבוהים. מעבר לכך, חברות הפועלות בדלאוור יכולות ליהנות בהפחתה משמעותית במס הכנסה על ידי הקמת חברות בת או על ידי רכישת שלל נכסים בלתי מוחשיים.

היעד האידיאלי לארגונים המבקשים לשמור על פרטיות

ברוב המדינות, על מנת לרשום חברה, יש להקצות דירקטורים וסוכנים רשומים תחת הכתובת הרשמית של הארגון. עם זאת, בניגוד לרוב המדינות, בדלאוור ניתן לחשוף רק את הסוכן הרשום. נושאי משרה ודירקטורים אינם נדרשים לחשוף את שמם, מה שמאפשר מידה נרחבת מתמיד של אנונימיות. אין כל צורך לציין את חברי הדירקטוריון, בעלי המניות או בכירים אחרים במסמכי ההתאגדות. כפועל יוצא מכך, אלו אינם חייבים להיות תושבי דלאוור כדי ליהנות מכל ההטבות שמציעה המדינה.

תהליך התאגדות מהיר ופשוט

הקמת חברה עלול להיות תהליך מפרך ומייגע. לעתים קרובות, עשויים לחלוף שבועות עד שהחברה תוכל להתחיל לפעול תחת שמה הרשום. עם זאת, דלאוור מתהדרת בתהליך רישום שברוב המקרים ניתן להשלים תוך 24 שעות בלבד. יתרה מכך, החקיקה התאגידית בדלאוור מאפשרת לרשום אדם אחד תחת מספר רב של תפקידים בחברה. הסוכן הרשום אותו יש לציין יכול להיות רשום גם כדירקטור, סמנכ"ל בכיר ואפילו בעל מניות. ברוב המדינות לא נוכל לעשות זאת במהלך הקמת חברה בע"מ.

בתי המשפט התאגידיים של דלאוור

במקום דיונים בבתי משפט בערכאות המסורתיות, תביעות תאגידים בדלאוור נפתרות על ידי בתי דין ייעודיים לתאגידים (Court of Chancery). בתי משפט אלו מורכבים משופטים המתמחים בדיני חברות. זוהי הסיבה שדלאוור היא מקור לתקדימים משפטיים מתקדמים רבים. בתחום החברות קיימות תביעות רבות שבהן השיח העסקי והשיח המשפטי אינם תמיד עולים בקנה אחד. לעומת זאת, בדלאוור, למשפטנים בבית הדין ישנה מומחיות ייעודית לתחום. אותם משפטנים מנהלים דיונים מעמיקים, ולעתים קרובות מוצאים פתרונות יצירתיים וגמישים המאפשרים לחברות לפעול בחופשיות במסגרת החוק. תביעה אזרחית ממוצעת עשויה להימשך מספר שנים עד להכרעה. מנגד, השימוש בשופטים מקצועיים בדלאוור במקום במושבעים ותיעדוף תיקים הקשורים לתאגידים, מאפשר הליכים זריזים ויעילים מתמיד.

אז האם כדאי להתאגד בדלאוור?

כשכל היתרונות הללו עומדים לרשותך, התשובה כמעט מובנת מאליה. אם מדובר בחברה גדולה, כדאי לדעת כי משקיעי הון סיכון ואנג'לים לרוב ייטו להשקיע יותר בחברות הפועלות בדלאוור. עם זאת, גם אם אין בכוונתך לעבוד עם מקורות מימון אלו, ישנם יתרונות רבים להתאגדות במדינה. מהטבות מס ועד לחקיקה מאפשרת ומהגמישות בארה"ב, דלאוור טומנת בחובה הזדמנויות רבות כחלק מההתרחבות הגלובלית שלך.

רוצה ללמוד עוד על תהליך רישום החברה בדלאוור? אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום וללמוד על כל ההזדמנויות הממתינות לארגון שלך.